בניית אתרים באילת
רוצה לבנות או לשדרג אתר?
בימינו, כאשר האינטרנט הינו חלק מרכזי ומהותי בחיי היומיום של כולנו, וכמובן מקור המידע
הפופולרי ביותר בעולם כולו, אין ספק כי אתר אינטרנט כבר אינו נחשב למותרות אלא הינו
הכרחי עבור כל עסק, חברה או אדם השואפים לשווק עצמם ולהיכנס למודעות הציבור. מי שלא
שם – פשוט לא קיים.
סופטר מערכות מידע היא חברה המתמחה בבניית אתרים. החברה הוקמה בעיר אילת בשנת 2001,
ומאז צברה ידע וניסיון רב בתהליך בניית אתרים, על כל היבטיו, החל משלב האפיון ועד בניית
אתר מצליח ואפקטיבי וקידומו בגוגל. איתנו תוכלו לבנות אתר איכותי ומושקע אשר ימלא את
כל הצרכים והמטרות להם אתם זקוקים, ישווק אתכם באופן היעיל ביותר, ויציג אתכם בצורה
ייחודית ושונה מהמתחרים בתחום.
על מנת שתהליך בניית אתרכם יתבצע באופן היעיל והמהיר ביותר, אספנו עבורכם מידע ברור
וממצה בנוגע לשלבים המרכזיים של התהליך:
שלב אפיון האתר
שלב האפיון של האתר הוא אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בדרך לאתר מצוין. אפיון האתר
משמעו בפשטות הוא ליצור מסמך המתאר את האתר שאותו אנו מעוניינים לבנות.
סוג האתר:
ישנם מספר טיפוסי אתרים הממלאים מטרות שונות. לפני שניגשים לבניית האתר עצמו עלינו
להחליט לאיזה קטגוריה של אתר פנינו מועדות. להלן כמה אפשרויות עיקריות:
- אתר תדמיתי
מטרתו לשמש ככרטיס ביקור לעסק.
כולל בדרך כלל כ-4 דפים: דף הבית, אודותינו, פרויקטים ושירותים, ודף צור קשר.
- אתר מידע אישי/עסקי
אתר תדמיתי מורחב באמצעות טקסטים מעולם התוכן העסקי של האתר.
מעבר לדפי האתר על פי סעיף 1 ישנן דפי מידע נוספים בהתאם לנושא האתר.
- אתר אינדקס
אתר אוטוריטה בתחום מסוים, תכנים רבים ומקיפים, התדמית העסקית מוצנעת בדרך כלל.
אתר זה יהיה בהיקף של מאות דפים.
- אתר מסחר אלקטרוני
אתר שמוכר מוצר אחד או מוצרים רבים ומשמש כחנות מקוונת.
שאלות נוספות:
מעבר להחלטה עקרונית על סוג האתר, עלינו לשאול את עצמנו שאלות נוספות:
- מהו סגנון העיצוב שאנו רוצים לאתרנו?
- מה יהיה מבנה האתר, אילו קטגוריות הוא יכיל ומה יהיה התוכן בכל קטגוריה?
- האם האתר יכלול מערכת ניהול (cms - Content management system) לעדכון האתר או שהאתר
יעודכן על פי הצרכים על ידי החברה הבונה?
- מה תכיל מערכת הניהול של האתר?
- מהו קהל היעד אליו אנו מכוונים את אתרנו?
- האם האתר יוצג גם בשפות נוספות? אילו?
סקר שוק:
בשלב האפיון ניתן גם לבצע סקר שוק, במסגרתו ניכנס לאתרים אחרים בתחום (אתרים מתחרים),
נבדוק מה הם מציעים, ונחשוב כיצד להפוך את האתר שלנו לייחודי, שונה ואטרקטיבי ללקוח.
תיעוד:
את שלב האפיון מומלץ להעלות באופן מסודר על הנייר, ולהציגו בפני החברה שבונה את אתרכם,
על מנת שישמש בסיס לשלבים הבאים ולתוצר הסופי.
בחירת דומיין
דומיין הינו בעצם שמו של האתר – כתובת האינטרנט בה ניתן למצוא את האתר, לדוגמא: www.softer.co.il
– שהוא האתר שלנו.
שיקולים לבחירת דומיין מוצלח
- קצר ככל האפשר.
- קליט וזכיר.
- כולל מילות מפתח מתחום העיסוק של האתר.
- כולל את שם המותג של העסק.
- לא יכלול יותר ממקף (-) אחד.
רכישת דומיין:
להלן שני אתרים מובילים שבאמצעותם ניתן לרכוש דומיינים:
- לייבדנס
אתר ישראלי שבאמצעותו נרכוש בדרך כלל דומיינים עם סיומת co.il.
- גודאדי
אתר אמריקאי, הגדול והמוביל בעולם למכירת דומיינים, שבאמצעותו נרכוש בדרך כלל דומיינים
עם סיומת .com.
דגשים לרכישת דומיין:
- חשוב להשתדל לרכוש את הדומיין בעצמכם, ולא דרך החברה שבונה את האתר או כל אדם אחר.
הסיבה: אתם רוצים להחזיק בדומיין (שהוא נכס לכל דבר ועניין) ולא להסתכן במצב (סכסוך
או כל דבר אחר) שבסופו הדומיין לא יהיה שייך לכם.
- חשוב מאד לזכור ולשמור את שם המשתמש והסיסמא של האתר שרכשתם בו את הדומיין – שוב מאותה
הסיבה: אתם לא רוצים להיות במצב שלא תוכלו להמשיך להחזיק בדומיין.
- דומיין רוכשים לתקופות מוגבלות (שנה, שנתיים ולעיתים יותר). יש לעקוב בתשומת לב לתאריך
פקיעת תוקף הדומיין ולחדש את הדומיין בהתאם.
- מחיר דומיין הוא כ-35 עד 90 לשנה, תלוי באתר בו רכשתם ותלוי במבצעים באותה התקופה.
- לאתרים ישראליים ישנה עדיפות קלה (מאד) לרכישת דומיין עם סיומת co.il, לאתרים שפונים
לחו"ל ישנה עדיפות ברורה לרכישת דומיין עם סיומת com, לאתרים שפונים למדינה ספציפית
בחו"ל עדיפות לדומיין עם הסיומת המקומית (לדוגמא סיומת דומיין באנגליה: .co.uk)
עיצוב
בשלב עיצוב האתר עלינו להחליט מהו סוג העיצוב שמתאים לאתר אותו אנו בונים, ישרת את
מטרותיו, יסביר את אופן השימוש בו, יכוון את הקהל לניווט נכון ויהיה ידידותי למשתמש.
לרוב סוג העיצוב יקבע בהתאם לסוג האתר. כך לדוגמה, אתר אינפורמטיבי, שמטרתו העברת מידע,
יתאפיין בדרך כלל בעיצוב בסיסי ופשוט, ולעומתו אתר תדמית יצריך עיצוב מרשים שימשוך
את עינו של הגולש.
דגשים לעיצוב אתר:
- הקדש מחשבה לאופן השימוש באתר, ודאג שיהיה פשוט וקל. מילת המפתח המקצועית היא ui (user
interface) שמשמעה בקצרה: הכפתורים והתפריטים שמאפשרים את הפונקציונאליות של האתר.
- המנע ממורכבות רבה מידי: אין לך עניין לבלבל את המשתמש ולהקשות על השימוש באתר.
- השתמש בתמונות ובהמחשות ויזואליות.
- השתמש באלמנטים דינאמיים (כמו כפתורים זזים), בקש שהמתכנת יכניס אלמנטים ב-jquery (שמה
של טכנולוגיה מובילה שמאפשרת דינמיות בדפי אינטרנט).
- על האלמנטים הויזואלים באתר להיות ברזולוציה ובאיכות מצוינת.
- הימנע מכיווץ או הרחבת ייתר של תמונות – מה שיוצר תמונה מעוותת.
בניית האתר
שלב זה הינו השלב המרכזי בתהליך, בו מיושמים כל השלבים אותם עברנו עד עתה: על ידי כתיבה
מקצועית ואיכותית של קוד האתר בשפת תכנות, העיצוב אותו בחרתם הופך לאתר אינטרנט, אליו
מוכנסים התכנים אותם ברצונכם להציג לגולש במקומות הרלוונטיים. בשלב זה נבנית גם מערכת
ניהול שתשמש אתכם בהמשך בתהליך עדכון האתר.
תוכן
תוכן הוא אחד מן הגורמים המרכזיים להצלחתו ואיכותו של אתר. על מנת שאתר ימשוך קהל רב
ויגרום לו לחזור פעם אחר פעם, עליו להכיל תוכן ממוקד, עדכני ומעניין שיספק את צרכיהם
של הגולשים, ויגרום להם לקטלג את האתר כמקור אינפורמציה איכותי אליו ירצו לחזור בעתיד.
על כן, עלינו להקפיד על יצירת כמות מספקת של תוכן ייחודי, אינפורמטיבי וממצה שיביא
בסופו של דבר להצלחת האתר. חשוב לציין כי התוכן הינו גם גורם המשפיע מאוד על שלב
קידום
האתר – אחד מן האספקטים החשובים ביותר של דירוג האתר בגוגל הינו כמות ואיכות התוכן
המוצג בו.
אחסון אתר
כל אתר אינטרנט צריך להיות מאוחסן במחשב שזמין על גבי רשת האינטרנט. מחשבים שכאלה נקראים
בשפת המקצוע שרת, מכיוון שהם, מעצם טיבם, משרתים מחשבים אחרים ומגישים להם תכנים ומידע.
עלות אחסון של אתר אינטרנט סטנדרטי: כ-50 ₪ לחודש.
השקת האתר
בשלב זה נפתח האתר לציבור הגולשים – הוא מקושר לדומיין אותו בחרתם ונפתח לצפייה.
קידום האתר
קידום האתר ושיפור דירוגיו בגוגל לאחר העלאתו לרשת הינם חלק חשוב מההצלחה של האתר.
אנחנו בסופטר מתמחים גם בקידום אתרים. על כך תוכלו לקרוא במאמר הבא.